Alkohol-den lätta drogen

Imorgon ska jag hålla ett tal om den ökade alkoholkonsumtionen i vårat samhälle- framförallt bland oss unga.

För vad är det egentligen som gör att vi tar den där extra shoten eller dom där 15 ölen? Är det för att vi vill bli gladare, socialare och känna oss modigare? Är det för att vi vill känna oss som jordens medelpunkt med själförtroendet på topp?
Och hur mår vi egentligen dagen efter fyllan? När vi tänker att " fan, jag ska aldrig mer dricka". Men ändå fortsätter vi, dödsolyckorna ökar i trafiken, barn får se sina fulla föräldrar och många ungdomar mår dåligt efter kvällens alla misstag.

Jag ska inte fortsätta predika, men vill iallafall uppmana alla att man behöver faktiskt inte supa sig full varje helg, man kan ha kul ändå. Drick med måtta så kommer du må betydligt bättre dagen efter! Och kom ihåg: Ingen alkohol i världen kan ta bort dina problem.

Men om du nu har druckit så du stupar så finns det miljoner tips på vad du kan göra. Här har jag sammanställt ett återställar-tips och den nya "förebyggande-bakismällan-tabletten".


ReVigör
Brustabletten som sägs förebygga baksmälla. Tabletten tas i 3 steg. En tablett innan festen, en innan man går och lägger sig och en när man går upp på morgonen.
Produkten innehåller viktiga vitaminer, mineraler och salter som behövs för att återställa balansen i kroppen. Inga vetenskapliga tester har gjorts för att verkligen se om produkten fungerar men vad jag läst så är det olika från person till person.

Återställaren ( tas innan du går och lägger dig)
- 5 dl vatten
- 1 c-vitaminbrustablett
- 1 tsk salt
- 1 msk druvsocker

Men den bästa medicinen är självklar: Drick mycket vatten och drick med måtta!

                               

                                           Absolut baksmälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0